REGULAMIN SKLEPU
1. Postanowienia wstępne
Niniejszy regulamin określa warunki i zasady dokonywania zakupów i korzystania ze sklepu internetowego, pod adresem https://mbmanufaktura.pl.
2. Definicje
1. Sprzedawca – MB Manufaktura
ul. Jankowicka 23/25
44-200 Rybnik
NIP 8982290451
REGON 540173722
2. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
3. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
5. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://mbmanufaktura.pl.
6. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
7. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło
8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
9. Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie, jak i zgromadzone punkty zbierane za poszczególne zamówienia w Sklepie.
10. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
11. Formularz zamówienie – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
12. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, i w którym także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów
13. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą
3. Kontakt ze sklepem
Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie:
- Adres korespondencji: ul. Jankowicka 23/25, 44-200 Rybnik
- Adres e mail: kontakt@mbmanufaktura.pl
Klient może również kontaktować się ze Sprzedawcą telefonicznie pod numerem 512 300 671, od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00.
4. Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet (np. komputer, laptop, telefon, tablet itp.)
- przeglądarka internetowa, umożliwiająca przeglądanie stron internetowych i plików typu pdf, word itp. (np. Chrome, Safari, Opera, Firefox, Microsoft Edge itp.)
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies
Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
5. Zakładanie Konta w Sklepie
1. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami niniejszego paragrafu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
2. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: adres e-mail i wybrane hasło.
3. Klient może również zarejestrować się poprzez swoje konto Google.
4. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
5. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
6. Zasady składania Zamówienia
Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Zamówienia można składać przez cały rok, każdego dnia.
Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.
Na końcową cenę zamówienia składają się: cena za wybrany towar/towary oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
W celu złożenia Zamówienia należy:
1. wybrać Produkt (lub Produkty) będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”, po czym przejść do składania zamówienia poprzez kliknięcie w koszyku „Zamówienie”,
2. zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji,
3. jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji, to należy wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie następujących danych:
– dane odbiorcy Zamówienia
– adres, na który ma nastąpić dostawa Produktu
– sposób wysyłki
-dane do faktury (jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia)
4. zaakceptować Regulamin i kliknąć przycisk “Kupuje i płacę”,
5. dokonać płatności w wybrany przez Klienta sposób.
6. Jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia z rejestracją, to należy:
– wybrać Produkt (lub Produkty) będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”, po czym przejść do składania zamówienia poprzez kliknięcie w koszyku „Zamówienie”
– zalogować się do Konta
– przy pierwszym zamówieniu wypełnić Formularz zamówienia, wpisując dane odbiorcy Zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa Zamówienia oraz zaznaczyć pole „Stworzyć konto?”
– przy kolejnych zamówieniach zalogować się do Sklepu
– zaakceptować Regulamin i kliknąć przycisk “Kupuje i płacę”,
– dokonać płatności w wybrany przez Klienta sposób.
7. Oferowane metody dostawy i płatności
Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy i operatorów:
- Wysyłka do paczkomatu InPost – 16,00 zł
- Wysyłka kurierem InPost – 17,00 zł
- Wysyłka do automatu DHL BOX – 17,00 zł
- Wysyłka do DHL POP Punkt – 18,00 zł
- Przesyłka kurierem DHL – 23,00 zł
- Wysyłka do punktu DPD Pickup – 25,00 zł
- Wysyłka kurierem DPD – 23,00 zł
2. Klient może skorzystać z płatności on-line bezpośrednio na stronie Operatora płatności Przelewy24
- Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, REGON 301345068
Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się w Formularzu Zamówienia.
8. Prawo odstąpienia od umowy
1. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podawania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia.
3. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy znajdują się w Punkcie 3. niniejszego Regulaminu. Klient może również skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
4. Prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Dotyczy to w Produktów, które zostały spersonalizowane na wyraźne życzenie klienta (np. portfel na zamówienie).
5. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zrwaca Klientowi wszystkie otrzymane od płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwrotu płatności Sprzedawca dokonuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodza się na inne rozwiązanie.
6. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru. Klient może zostać pociągnięty do odpowiedzialności za zmniejszenie wartości produktu, wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
9. Reklamacja
1. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
2. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
3. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
4. Reklamacja powinna zawierać następujące dane:
– dane identyfikujące Klienta
– opis, czego dotyczy reklamacja
– żądania z nią związane.
W przypadku niekompletnych informacji Sprzedawca skontaktuje się z Klientem do ich uzupełnienia w terminie 14 dni od otrzymania wezwania z pouczeniem, że nieuzupełnienie braków we wskazanym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania.
5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument – nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
6. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
10. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
– http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
– http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
– http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
– zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
– zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
– skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
11. Dane osobowe i pliki Cookies w Sklepie
Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies zostały opisane w Polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem https://mbmanufaktura.pl/polityka-prywatnosci
12. Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn t.j.: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
13. Załączniki
– Załącznik Nr. 1 – Formularz odstąpienia od umowy